.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دام خطرناک برای انتقام از احمدی نژاد


یادداشت روز مدیرمسئول روزنامه کیهان :

گزارش ها و شواهد موجود از دام خطرناکی حکایت می کند که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی در اجلاس «دوربان 2» پهن کرده اند. مقصود از این اجلاس که قرار است از روز 31 فروردین ماه تا 3 اردیبهشت ماه -20 تا 42 آوریل 2009- در ژنو برپا شود، بازنگری در بیانیه پایانی اجلاس «دوربان یک» است که در سال 2001 در دوربان آفریقای جنوبی تشکیل شده بود. در اجلاس «دوربان یک» نزدیک به 3500 سازمان غیردولتی -NGO- از کشورهای مختلف حضور داشتند. این سازمان های غیردولتی علی رغم مخالفت گسترده آمریکا، اسرائیل و کشورهای اروپایی، در بیانیه پایانی اجلاس بر «نژادپرست بودن رژیم صهیونیستی» تاکید ورزیدند، که خروج اعتراض آمیز نماینده آمریکا از اجلاس را به دنبال داشت.

رژیم صهیونیستی که محکومیت از سوی 3500 سازمان غیردولتی و معرفی شدن به عنوان «یک رژیم نژادپرست» را ضربه سنگینی بر موقعیت بین المللی خود تلقی می کرد و توهم پراکنی صهیونیست ها و رسانه های وابسته به آن درباره مظلومیت این رژیم را خنثی شده می دید، برای برپایی اجلاس «دوربان 2» با پیش شرط های ویژه! تلاش گسترده ای کرد و اکنون قرار است این اجلاس با ساختاری که آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی تدارک دیده اند در ژنو تشکیل شود.

و اما، از آنجا که محکومیت رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی اجلاس «دوربان یک» به علت حضور 3500 سازمان غیردولتی و رای نهایی و قابل توجه آنها صورت گرفته بود، قرار است در اجلاس «دوربان 2» به سازمان های یاد شده نقش موثری داده نشود و برای حفظ ظاهر تنها یک نشست یک روزه قبل از نشست پایانی اجلاس برای آنها در نظر گرفته شده است که به طور طبیعی نمی توانند در محتوای بیانیه پایانی اجلاس نقشی داشته باشند.

در پیش نویس 140ماده ای برای بیانیه پایانی اجلاس «دوربان2» که در همایش مقدماتی اعضای شرکت کننده- اعم از نمایندگان دولت ها و سازمان های غیردولتی- تهیه شده بود بر مواردی نظیر محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نقض آشکار حقوق بشر از سوی این رژیم و نژادپرست بودن آن تاکید شده بود ولی کشورهای اروپایی به این بخش از مفاد پیش نویس اعتراض کرده اند و از سوی دیگر برخی کشورهای عربی نیز پیشاپیش خواستار خارج کردن موضوع فلسطین از بیانیه پایانی شده اند که درپی این درخواست ذلت بار و خیانت آمیز، تمامی محورهای مربوط به فلسطین مظلوم از بیانیه پیشنهادی حذف شده است! ضمنا گفتنی است که در این اجلاس بر خلاف اجلاس قبل، و با اعمال نظر آمریکا و اسرائیل از نماینده فلسطین برای حضور در اجلاس دعوت نشده است! بنابراین، از هم اکنون و قبل از برپایی «اجلاس دوربان2» نتیجه و مفاد بیانیه پایانی مشخص است. یعنی حذف محکومیت قبلی رژیم صهیونیستی و به جای آن، محکومیت مقاومت فلسطین!! ضمن آن که تاکید بر واقعیت داشتن «هولوکاست» نیز در بیانیه پایانی گنجانده شده است!

و اما، جناب آقای متکی طی مصاحبه ای از حضور آقای دکتر احمدی نژاد در اجلاس «دوربان2» خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که نتیجه این اجلاس مانند اجلاس اول و علی رغم خواست غربی ها به نفع مقاومت فلسطین و علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس باشد که با توجه به آنچه اشاره شد باید پرسید؛ آیا کمترین زمینه ای برای این امیدواری وجود دارد؟! و آیا مصلحت اندیشی و دورنگری در سیاست خارجی که همواره مورد توجه دولت نهم بوده و دستاوردهای فراوانی نیز درپی داشته است، حکم نمی کند که جناب آقای دکتر احمدی نژاد از حضور در این اجلاس که دام خطرناکی به نظر می رسد، اجتناب کنند.

با توجه به آثار مثبت فراوانی که مواضع ضد صهیونیستی دکتر احمدی نژاد در افکار عمومی جهانیان داشته و دارد، بعید نیست یکی از اهداف اصلی در گستردن این دام خطرناک، انتقام از ایشان باشد و با حضور وی بیانیه ای صادر شود که در آن هولوکاست تاییده شده!، رژیم صهیونیستی از جنایات وحشیانه تبرئه شده! و مقاومت مردم مظلوم فلسطین محکوم شده باشد!!

حسین شریعتمداری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.